Brandactivation

Een zakelijk blog is een effectieve manier om jezelf neer te zetten als dé expert in jouw branche. Door waardevolle kennis te delen, laat je klanten en prospects zien dat jij degene bent die hen verder helpt. En dat werkt heel goed. Bedrijven die bloggen hebben gemiddeld 55% meer sitebezoekers! Extra voordeel: het maken en verspreiden van relevante content wordt steeds belangrijker voor optimale online vindbaarheid. Zakelijk bloggen is dus een cruciaal onderdeel van je SEO-strategie.

Een zakelijk blog = geen zakelijke tekst

Een goed blog opzetten vergt denkwerk. Een zakelijk blog is namelijk geen zakelijke tekst. Vermoei je lezers niet met doorzichtige marketingpraatjes. Mensen haken snel af en je bent ze voorgoed kwijt. Wat dan wel? Vermaak, informeer en verras ze met slimme en leerzame onderwerpen. Geef inspirerende praktijkvoorbeelden uit je vakgebied. Of deel interessante onderzoeken. En verpak dat alles in prettig leesbare teksten.

Zakelijk bloggen duur?

Helemaal niet. Zeker niet als je het vergelijkt met andere marketinginstrumenten. In de eerste plaats kun je een zakelijk blog heel makkelijk integreren in je eigen site (=gratis). En ook het verspreiden via social media en/of nieuwsbrieven is goedkoop. Zakelijk bloggen kost vooral tijd en energie.

Een freelance blogger inhuren?

Dat kan! Ik doe het graag voor je. Of met je. Of ik adviseer je in hoe je een blog kunt opzetten. Alle soorten van samenwerking zijn mogelijk! Ik werk al jaren als freelance blogger voor het Amsterdamse reclamebureau BrandBase. Met het succesvolle reclameblog Brandactivation.nl zet ik BrandBase internationaal op de kaart als expert op het gebied van crossmediale communicatie. Duizenden volgers krijgen twee keer per week een inspirerende case in een informele tone of voice (gezien de internationale oriëntatie van BrandBase schrijf ik in het Nederlands en Engels). 

Benieuwd hoe zakelijk bloggen jouw bedrijf succesvoller kan maken? Neem dan contact met me op!